Poziv za iskazivanje interesa
Učiteljski fakultet objavljuje javni poziv za iskazivanje interesa za sudjelovanje osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske u znanstvenom projektu „NASTAVA I ŠKOLA ZA NET-GENERACIJE: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi“
Projekt je počeo u rujnu 2014. i trajat će 36 mjeseci. Glavni cilj planiranih istraživanja jest ispitati stavove i (samo)procjene učitelja, nastavnika, srednjoškolskih profesora, ravnatelja, roditelja i učenika o slabostima postojeće didaktičke paradigme (nastava usmjerena na nastavnika) koja dominira u hrvatskim školama te ispitati moguća didaktička rješenja za unutarnju reformu u smjeru nastave usmjerene na učenika -oslanjanjem na suvremene teorije nastave i učenja te na mogućnosti obogaćivanja nastavnih situacija i komunikacije digitalnim medijima. Za sudjelovanje u projektu bitće odabrano ukupno 10 škola (6 osnovnih, 2 strukovne i 2 gimnazije).
U svrhu ostvarivanja cilja Projekta organizirat će se aktivnosti koje omogućavaju razvoj nastave usmjerene na učenika i ostvarenje pedagoške reforme u školama suradnicima na projektu.
Projekt će istražiti, utvrditi i unaprijediti razumijevanje i prednosti pedagoške reforme, te utvrditi prilike za korištenje medija u nastavi i njihov utjecaj na razvoj učenika (uključujući one s poteškoćama).
Odabrane škole će tijekom trajanja Projekta razviti mrežu škola i zajednicu učenja pod nazivom „Škola za Net generacije“ za razmjenu iskustava i zajedničko učenje.
Odabranim školama će se osigurati usavršavanje iz područja relevantnih za ostvarivanje unutarnje reforme.
Kako bi se ostvario otvoren i transparentan postupak odabira, daje se mogućnost prijave svim zainteresiranim školama koje zadovoljavaju kriterije. Kako bi učile jedne od drugih, bit će odabrane mješovite škole, s različitim razinama ostvarene nastave usmjerene na učenika i korištenja medija u nastavi.
Konačni odabir izvršit će Povjerenstvo za odabir škola, koje će sačinjavati predstavnici projektnog tima.
Povjerenstvo za odabir birat će škole po sljedećim kriterijima:
Kriterij 1: Spremnost za usvajanje inovativnih metoda, razvoj nastave usmjerene na učenika i implementaciju medija u nastavni proces
Zainteresirane škole moraju pokazati (načinom upravljanja, spremnošću osoblja i vijeća roditelja) motiviranost za promjenom uvjeta učenja na način da oni zadovoljavaju osnove za nastavu usmjerenu na učenika, kao i spremnost da započnu proces usvajanja strateških planova i politika rada koje uključuju nastavne strategije za raznovrsniji spektar nastavnih metoda i scenarija. U prvoj fazi odabira škola, fokus grupama i dubinskim intervjuima utvrdit će se potrebe i mogućnosti škola za uvođenje inovacija i reformu nastave.
Kriterij 2: Promicanje pristupa suradničke i interaktivne nastave
Interaktivna nastava je dvosmjeran proces u kojem nastavnik/ica prilagođava svoj pristup kako bi odgovorio na potrebe učenika.
Škole koje sudjeluju u projektu trebale bi pokazati spremnost na promicanje suradničke i interaktivne nastave i učenja. Suradničko učenje promiče ideju da se učenje najbolje ostvaruje u okolnostima kada učenici imaju priliku učiti jedni s drugima i jedni od drugih, te u situacijama kad im se pokaže kako učinkovito učiti.
Kriterij 3: Kapacitet za sudjelovanje u pilot projektu
Škole trebaju pokazati kapacitet doprinosa projektu i osigurati školsko osoblje koje je voljno sudjelovati u izgradnji kapaciteta.
Kriterij 4: Predanost školskog osoblja inovativnim pristupima učenja i poučavanja
Škole koje sudjeluju u projektu trebaju stvoriti okruženje u kojem postoje prilike za učenje i implementaciju inovacija u nastavni proces. Nužno je osigurati podršku roditelja i kolektiva za sudjelovanje u projektu, te iskazati predanost cjeloživotnom učenju i različitim oblicima profesionalnog usavršavanja.